rackartyg

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Anna Östervall - 15 december 2011 20:30

Idag var första gången som Jennifer sa sitt namn helt rätt!
Hon vart superglad, stolt och klämde in det i var och varannan mening efter det!

  

På dagen var hon och Robban till hennes doktor för rutinkontroll då hon behöver få mer magmedicin, Movicol, utskriven. Hon väger nu 15 kg och är 99,6 cm lång.

Tror nog hon är det enda barnet som varje gång hon bajsat utbrister: "Åh, vad bra, nu får jag äta vanlig glass!"...

Av Anna Östervall - 15 december 2011 11:13

För någon vecka sedan var jag till Animalen för återbesök med Faquera och... vi fick bara bra besked!


Tidigare, vilket jag glömt skriva om, har jag fått information om att ALLA hennes knölar var ok!
Några var vårtor, fettknölar och igensatta talgkörtlar men några var godartade tumörer - dessa var dock utan cellförändringar i kanterna vilket innebär att veterinärerna fått bort allt. Den knöl vi måste ha koll på är den under hakan. Inte för att det är något illavarslande med den men den kan vara svårt att få bort och därför får den vara kvar, växer den måste vi däremot ta bort den så att den inte blir så stor att den till slut stör henne. Den har dock inte växt någonting sedan vi upptäckte den och jag vet ärligt inte hur länge hon haft den... Inga juvertumörer och inga elakartade tumörer - otroligt skönt! 
   
Hon svarar mycket bra på ledfodret och NSAID och jag märker inte alls på henne att hon skulle ha ont, vara särskilt stel eller något. Veterinären kände och klämde och tyckte att hennes förut så stela ryggmuskler nu var mjuka och fina. Tummen upp för hela genomgången! Vi har nu börjat dra ner på NSAID och ska minska med 5 kg (den ges per kilo) per 10 dagar. Sedan får vi se om hon måste stå på någon dos längre eller om vi kan avsluta helt. Det får tiden utvisa. OM det är så att hon klarar sig utan helt ser veterinären inga problem med att sätta igång henne helt igen. När jag frågade henne om jag kan börja träna om hon är smärtfri så svarade hon med att vi kan tävla, så länge hon inte står på NSAID och karensperioden passerats! Nu har vi inga, direkta, tävlingsplaner men det känns skönt att veta!
  
För övrigt så har hon nu gått ner ytterligare och väger 32,5 kg! Så lite har hon inte vägt sen i sin ungdoms gängliga dagar... Hon är tunn nu men veterinären tyckte att hon ska hållas så här tunn men att hon inte ska gå ner mer. Nu blir det till att väga henne lite då och då så att hon behåller en bra vikt och inte går varken upp eller ner.

  


Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards