rackartyg

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Anna Östervall - 9 december 2011 20:46

Efter att ha haft Axxa på rehab sedan i slutet av juli, 27 juli för att vara exakt, så är det nu dags att sätta igång henne mer och mer. Nu får jag börja träna lite kortare inkallningar, apporteringar på nära håll, ja praktiskt taget alla lydnadsmoment - förenklade, med måtta och korta avstånd. Det gör mig rädd! För tänk om det är för tidigt, om hon (skadan) inte klarar det och vi får bakslag... Det är inte bara kul att få sätta igång igen, det är läskigt också...

Av Anna Östervall - 9 december 2011 14:34

på bloggen...
Besöksantalet ökar månad för månad vilket är jättekul (!) men känslan är att kommentarerna blir färre och färre...


Jaja, det är inte det väsentliga. Det är bara roligt att folk gillar att läsa det jag skriver.

Det tankarna rör sig om är mest vad jag ska skriva om...
Hur personlig ska/vill jag vara?

Hur mycket privat vill jag delge och vad är privat, för mig?

Ska jag skriva om kurser & föredrag jag varit på?
Ska jag skriva detaljerad träningsdagbok eller familjedagbok eller?
Ska jag skriva mer om de, många, tankar jag har om träning/tävling/hundägande mm mm??


Bloggen skriver jag i första hand för mig själv, för att jag ska ha en träningsdagbok lättillgänglig överallt där jag har tillgång till internet. Å ena sidan är det bra att ha en detaljerad träningsdagbok, å andra sidan tycker jag själv att det är dötrist att läsa om en förklaring på 10 rader om hur ett specifikt moment gick under en träning på någon annans blogg... Har även börjat fundera på om det ger mig själv så där jättemycket heller... Ska nog mest skriva hur känslan var under ett pass, vilka moment vi tränade (vissa moment har jag för vana att "glömma" att träna) och hur det gick i stort. Sedan kanske jag skriver lite mer detaljerat om något moment ibland eller mer som en veckosammanställning över momenten.


Samma sak gäller anteckningar från kurser och föredrag- suveränt att ha samlat på ett ställe, lättöverskådligt.


Vad gäller privata saker är egentligen den stora frågan hur privat jag ska vara vad gäller Jennifer... Jag vet att flera släktingar och andra i vår närhet följer bloggen av den anledningen och jag har lösen på vissa inlägg, men...


Eller ska jag lägga ner bloggen eller låsa den helt för att slippa fundera på vad som är "för" privat, vilka bilder som är läpliga/olämpliga att lägga ut? Jag är mycket noga med vilka bilder jag lägger ut på Jennifer!


Tja...
Så rör sig mina tankar - hur rör sig dina?



Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards