rackartyg

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Min Opel och jag...

Av Anna Östervall - 21 januari 2011 16:04

är snart ett minne blott... Vi har varit med om mycket under dessa sju månader och de lite över 1500 milen vi avverkat ihop sedan jag fick körkort!! Är glad att den stannar inom familjen i alla fall.   

 
 
Marie o Troya

Marie o Troya

21 januari 2011 16:44

Hade oxå en opel en gång för längesedan! Den blev träningsobjekt för brandkåren..;)
Önskar en fin helg! <3

http://www.troya.zoomin.se

Anna Östervall

21 januari 2011 17:55

Oooo,det får inte min Opel bli... :(

 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

21 januari 2011 18:04

Inom familjen??? Ska Robban ta den? Ska ni köpa ny bil????

http://www.annikashundar.se

Anna Östervall

21 januari 2011 20:14

Haha, japp! Men Jennifer blev missnöjd för hon vill ha en grön bil! Denna är ljusblågrå metalic, typ... Men med löfte om att hon får en grön leksaksbil i helgen så var det helt okej! ;)

 
Lotta

Lotta

21 januari 2011 20:06

Hade en astra innan volvon. Den var super tills den började gå sönder bit för bit lite i taget. Kostade mig femsiffriga belopp och bytte tillslut.
Så stort kombiutrymme får jag aldrig mer. Basse satt rak som en påle utan att nudda taket :)
Ha en braig helg! KRAM

http://minflock.com

Anna Östervall

21 januari 2011 20:13

Oj... Vår Vectra (född 97) har inte en tendens till rost och bara rullar igenom besiktningen utan anmärkning "år efter år"... Därför blir den kvar så länge den rullar! Men några femsiffriga belopp kommer vi inte laga den för!;)

 
Malin

Malin

22 januari 2011 13:03

Haha.. jag fick säkerhetskod "bejs", det var roligt :-) Nästan bajs ju.,. haha.. JA! Jag är trött ;-)

Varför ska du byta bil?

KRAM

http://ingo.info.se

Anna Östervall

22 januari 2011 13:26

:) Vi har en "vanlig kombi" - dvs Opeln som jag kör. Sedan har vi vår Hyundai Trajet som Robban alltid kör som vi använder när vi ska åka iväg hela familjen och alla hundarna för att vi ska få plats utan att trängas. Nu vill vi byta ut Trajeten av flera anledningar, men eftersom Robban är lite slarvig med sina bilar så får han ta den gamla Opeln och jag tar den nya bilen! :D Den kommer dessutom dra ca 0,6-0,7 liter diesel per mil istället för Hyundaiens 1,3 liter bensin...

 
Ingen bild

Lotta igen

23 januari 2011 20:20

Ingen rost på min heller (född -95). Däremot brakade det i maskineriet bit för bit, och hokus pokus hade summan blivit massor. Ren otur :(
Bra bil annars som sagt :)

Anna Östervall

24 januari 2011 19:22

Aha, ajajaj - jag hoppas vår håller ett tag till! Det räcker med en ny bil - som blev liiite dyrare än tänkt dessutom. Men ibland får jag tunnelseende och då finns det inte mycket att välja på! ;)

 
Therese

Therese

24 januari 2011 11:43

Ååå, har ni bestämt er för en bil nu? Man får inte vara sjuk, då missar man ju en massa skoj på latterasten ;-)

http://teatravel-glutenresan.blogspot.com

Anna Östervall

24 januari 2011 19:20

Japp, du skulle bara veta vad du missat! Inte jobbade du i helgen heller... *skrattar*

 
Anna & Juni

Anna & Juni

24 januari 2011 15:56

Jag beställde från brädgården! Tror jag betalade 330 kr för 250 pinnar. De sågade! Vet inte riktigt varför jag köpte så många men nu har jag ju ett tag :)

http://www.annaronge.com

Anna Östervall

24 januari 2011 19:23

Ah, det var ju bra! Vi fick köpa längder och såga själva sist vi köpte - inte kul... :) Vill du bli av med några köper jag gärna!

 
carolin

carolin

26 januari 2011 15:16

hej! jag det är så tråkigt! Jag hade fullt upp med en liten jack russel, hur blir det om det är en rottis.. Ska man stå och titta på mmedan ens kompis blir uppäten.. Det är så otäckt!! Blir nog en spray att ha i fickan.. //Carro med Bastaa

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

Anna Östervall

26 januari 2011 18:42

Ja usch... Jag funderade på en sån när jag var höggravid och senare gick med 3 hundar och barnvagn! Då har man inte mycket att sätta emot om något händer... Köpte ingen och saknade det tack och lov inte allt för mycket...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards