rackartyg

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Anna Östervall - 1 januari 2011 21:26


Varje årsskifte brukar jag skriva en sammanfattning av föregående år samt sätta upp mål för nästa år. 2010 års resumé är nästan klar, men vad gäller målen för nästa år vete 17… Då jag inte kunnat uppfylla särskilt många av de mål jag satt sedan jag blev gravid och Jennifer föddes så känns det inte så roligt längre… Ska jag bara skriva av de mål jag har sedan tidigare? De har ju varit samma år efter år numera känns det som…


Så här skrev jag 2009
2010 - våren
I år SKA jag uppnå mina mål! Därför kommer jag skriva några i vanlig
stil (de SKA avklaras) och vissa i kursiv stil (de som jag vill klara
men inte är säker på att uppnå). Det är inte lika lätt att planera och uppnå
mål med litet barn, inget körkort och inte en aning om hur livet kommer se
ut efter nyår!

Faquera
Uppflyttad ur lägre spår
Starta högre spår
1:a pris lydnadsklass III
Starta lydnadsklass elit
1:a pris i lydnadsklass elit

Axxa
Uppflyttad ur lägre spår
Starta högre spår
Starta lägre skydd
Starta högre skydd
1:a pris lydnadsklass 1”


Inget av dessa mål uppfylldes, så… vad siktar jag på som mål i år då? Ja, jag vet ju vad jag vill men… Jag tror inte att jag dristar mig till att kalla det mål utan jag kallar det nog för planer istället och jag håller mig till våren/försommaren.


Faran
Lydnad:
Starta lydnadsklass 3, helst med första pris innan sommaren

Starta eliten senast till hösten

Bruks:

Starta lägre spår i vår


Axxa

Lydnad:

Tävla lydnadsklass 1 och 2 innan sommaren


Bruks:
Tävla lägre skydd innan sommaren, annars lägger jag förmodligen ner skyddet
Tävla lägre spår i vår


Frånsett ovanstående så har jag även lite andra planer för tjejerna. Axxa ska få testa på agility lite mer regelbundet och även testa på en annan gren tror jag… Den som lever får se.  
Faran (och även Axxa om jag hinner med) ska få lite mer trickträning utöver lydnadsträningen. Med båda två ska jag fortsätta satsa på ”rehab-”/fysträningen, i förebyggande syfte.


Vad gäller mig själv så ska jag försöka komma igång med min egen fysträning så snart jag blir frisk! Jag ska även försöka börja jogga med tjejerna så smått under våren.


Vårens hundkalender

Januari
4: Privatlektion
för Emma Willblad,
Axxa: framförgående och platsliggning,
Faran: Stadga, inkallning med ställande om det hinns med
8: Privatlektion för Frida (och förhoppningsvis Jonas) Wallén i skydd och lydnad
29: skyddskurs för Fredrik Ehrenflod med Axxa
30: skyddskurs för Fredrik Ehrenflod med Axxa
Hundsim en gång i veckan med båda tjejerna


Februari
Tisdagar: Lydnadskurs för Emma Willblad med Axxa
Ev. hundsim en gång i veckan

Mars
1: Lydnadskurs
för Emma Willblad med Axxa
24: Privatlektion för Frida Wallén med Axxa och ev. Faran
Ev. hundsim en gång i veckan


April
14: Privatlektion för Frida Wallén med Axxa och ev. Faran
28: Skyddslydnadskurs för Frida Wallén med Axxa
Ev. hundsim en gång i veckan

Maj
3: Skyddskurs för Frida & Jonas Wallén med Axxa (reserv)
4: Skyddskurs för Frida & Jonas Wallén med Axxa (reserv)
29: Skyddskurs för Frida & Jonas Wallén med Axxa (reserv)


Av Anna Östervall - 1 januari 2011 14:35


Januari



Började nya jobbet, ett vikariat på 15 månader, på Reitan Sevicehandel AB
Privatlektion i lydnad för Frida Sundberg – jag och Annika delade på fyra timmar!

Februari


 


Axxa och Birre parade sig…
Axxa vann Lidingö BK:s vandringspokal för bästa appellprestation 2009
Privatlektion i lydnad och skydd för Frida Sundberg
Utredning av Axxas knä på Strömsholm, troligtvis minisken. Efter vila inleds rehab…     
Skyddsläger på Stormvallen – som gjorde skäl för sitt namn, årets snöstorm!
Riksmöte i Uppsala med jobbet; The Ark, Alcazar m.fl uppträde


Mars



Hände inget speciellt tror jag...



April 



Jennifer fyllde två år                        
Skyddsläger på Stormvallen


Maj



Bestämde mig hastigt och lustigt för att låna ut Faquera för en valpkull till Äventyrs kennel
Veterinärbesiktigade Faran – utan anmärkning
Privatlektion för Emma Willblad x 2
Gillingebanan
Klarade teoriprovet!


Juni



Privatlektion för Emma Willblad x 2
Debuterade i lydnadstrean med Faran
Klarade körkortet!

Juli


 


Fick fast anställning på Reitan!
Annika och Jocke gifte sig
Vår gräsmatta blev klar
Farans valp, Kaifas föddes
Privatlektion för Emma Willblad
Skyddsläger på Tånga Hed i fem dagar
Jag körde själv Nacka – Vårgårda tur och retur!


Augusti



 

Privatlektion för Emma Willblad


September



Faquera kom hem från Annika, Kennel Äventyr
Skyddshelg för Fredrik Ehrenflod
Skyddsdagar hos Frida och Jonas Wallén, Sundbergs hundtjänst
Jag och Jennifer var i Enköping och hälsade på Johanna
Kommunen antog detaljplanen


Oktober


 


Startade Axxa i lägre spår, men kom knappt iväg från spårstarten innan vi bröt
Axxa genomgick godkänd Exteriörbeskrivning
Skyddsdag hos Frida och Jonas Wallén, Sundbergs hundtjänst
Kennelläger med Äventyrs
Detaljplanen överklagad till länsrätten…


November



New York med jobbet i fyra dagar
Jennifer sov borta en natt, hos farmor och farfar, för första gången
Ludde fick somna in


December


Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards