rackartyg

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Anna Östervall - 7 november 2010 19:25

För flera veckor sedan bestämde jag och Sophie att vi skulle ses och ta en tur på stan, det var alldeles för länge sen vi sågs! Har inte varit på stan med hundarna sen sist vi var inne tillsammans så jag funderade på om jag skulle ta Axxa som nog skulle behöva träningen bäst eller Faran, som får klart minst aktivering och egentid för tillfället, eller båda två? Skulle Jennifer med som gillar att åka buss och tunnelbana? Bestämde mig för att lämna Jennifer hemma, dels för att jag ville ha egentid med Sophie och dels för att hon inte är helt kry än och jag bestämde mig även för att ta med båda tjejerna.


Faran, Axxa & jag. Fotograf: Sophie W-B


Första kommentaren kom redan innan jag klev på bussen… ”Har du två hundar – räcker det inte med en!?!”  - säger busschauffören… Det här kan bli kul tänkte jag… not… ”Nej, det räcker inte med en, jag har en gammal och en ung”, svarade jag och fattade inte om han verkligen menade allvar...



Väl framme vid centralen frågade jag om jag fick klämma mig in i hissen med en tjej med barnvagn och medföljande treåring(?), inga problem sa hon. Flickan frågade sin mamma om hon fick klappa hundarna som svarade att ”Nej, de är nog inte så klappvänliga”… Svarade att det går hur bra som helst, men hon får vänta tills vi kliver ur hissen. Mamman blev jätteförvånad (!?!) men båda två blev glada.   


Tjejerna skötte sig kanon och resten av dagen fick jag bara sååå många positiva kommentarer! Vilka fina hundar, vilka trevliga hundar, vilka väluppfostrade hundar etc. etc.  Fick det dels sagt till mig personligen och dels hörde jag bara trevliga kommentarer ”bakom ryggen” också!


Eftersom jag och Sophie verkar tro att vi kan läsa varandras tankar så vart det lite bristfälligt ang. var vi skulle mötas så jag knatade omkring på centralen ett tag för miljöträningens skull vilken jag insåg var helt onödigt, även om det givetvis är nyttigt innan vi gick vidare till plattan, Hötorget och sedan plattan igen då vi nu hade ringt varann för att komma överens om vart vi skulle träffas.   


Tjejerna på en öde Platta. Faran kollade på en kille som visslade och tjoade och försökte få tjejerna till sig - kvarsittning med megastörning.   

 

Halloweenpyntat på Drottninggatan

 

Lite senare än tänkt möttes vi och promenerade genom Gamla stan, ut och runt Skeppsholmen och upp till Kungsträdgården. 




Under promenadens gång kom vi fram till att det är närmare två år sen vi sågs!!! Helt sjukt! Vi som träffades 1-2 gånger i veckan när jag bodde på Lojo… Underbart dock att det kändes som att det var igår vi sågs! Tråkigt är att sist vi sågs var både Chili och Qelly med också, idag var de bara med i våra minnen…


Tiffany 12, Faran åtta och Axxa tre år


Nu började det suga i Lattetarmen och dessutom började hungern tränga på så vi gick in i varma Gallerian för att fika. GULD att det är hundtillåtet där - varmt, gott och hundvändligt!   


Vad ska vi välja?? Mitt eviga dilemma...

 

Sophie med Latte

 

Min supergoda macka!

 

Hundarna fick egen bricka med vatten av cafépersonalen!

 

Axxa har lätt för att koppla av! En, av mig, mycket uppskattad egenskap.

 

Söta Tiffany, det är svårt att tro att hon är 12 år fyllda!

 

Tiffany undrar "lite försynt" om jag verkligen tänker äta upp hela mackan själv...

 

Tiffany som gillar att ligga nääära lägger sig på rygg och

"glider upp" mot Axxa som undrar vad  gööör hon??

Bäst att vända andra kinden till - det man inte ser finns inte!
Tycker Axxa som anser att Tiffany uppför sig mycket märkligt!

 

Faran, Axxa och Tiffany - bara tre kvar... Senast vi sågs var de fem, som flest var de sju...

 

Efter över tre timmar skildesvi åt och jag och tjejerna åkte tunnelbana och buss till infartsparkeringen igen.


Axxa vid mitt säte, Faran satt i gången och tittade ut genom bussdörren

 

Väl framme vid bilen bestämde jag mig för att åka upp till skogen så de fick vara lite ”lösa och lediga” också.


Full fart!

 

Så söta så   

 



  

 

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards