rackartyg

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Nöjd! Men borde vara missnöjd?

Av Anna Östervall - 7 juni 2010 10:35

Ja, igår debuterade vi så i trean, nästan fyra år efter uppflytten från tvåan! Sa till Robban på vägen ner att något första pris räknar jag inte med då vi har för många ofärdiga moment, men får jag sämre än ett andra pris blir jag ju inte glad… Vart lite nervös inför lottdragningen (fråga mig inte varför…) men sedan släppte nervositeten helt igen och jag såg vara fram emot att få kolla av vart vi ligger och hur hon går på tävling. Och Faran är en underbar hund att tävla med! Hon är med och hon ställer upp och hon är så stabil – jag vet var jag har henne. En underbar känsla! Jag själv då? Ja, jösses!!! Snacka om orutinerad förare… Herregud, jag var lika virrig som vissa debutanter i lydnadsettan! Var dock glad hela tävlingen igenom.


Sittande i grupp – 0

Jag stod och tittade och var så glad – solklar tia då hon inte rörde en lilltå, tyckte jag… Visade sig dock att alla andra sett att hon rest sig och gått ett steg och sedan satt sig ner igen. Hur jag kunde missa det har jag ingen aning om… Hunden bredvid satt och stormskällde i ca 30 sek. innan den for iväg i 190 till sin matte… Faran satt kvar men såg väldigt frågande ut ”är det sitt kvar eller är det inkallning??? Vad ska jag göra nu???” Hon valde dock att sitta kvar så jag är glad att jag berömde henne massor när jag kom tillbaka, trots att hon nollat.


Platsliggning – 10

Jaha, nu var det hunden på andra sidan om henne som låg och tokgnällde i ett par minuter innan den reste sig och for iväg till husse i 220! Faran låg tydligen lugnt och stabilt och fick en 10:a. Himla skönt att hon fixade de störningarna, men jag började undra om det verkligen var trean och inte ettan vi tävlade…


Fritt följ – 8,5

Ett supersnett sättande och någon till miss. Jag tyckte hon var lite ojämn i positionen men kändes bättre än vanligt. Och… hon backade på stegförflyttningarna bakåt!! Tack Emma! Vet inte om hon satt eller stod när hon backade, men det gör detsamma just nu kände jag idag. Kändes jättebra och grymma stegförflyttningar & vändningar hade vi! *smile*


Sättande – 7

Ooootrooooligt segt. Blev förvånad att hon satt när jag vände mig om, jag trodde hon skulle stå jag. Jag for iväg med jättekliv i 190 och drog inte alls ner på tempon som jag tänkt…


Inkallning med stå & ligg – 6

Hon stannade inte på ställandet så jag fick dk:a och hon gjorde nåt annat lustigt. Trodde vi skulle nolla men så vart det visst inte.


Rutan – 0

Hon såg inte rutan! Hon som är galen i rutan missade den helt. Gick ut i halvgalopp och såg frågande ut, fram till hopphindret och ställde sig och glodde. Hoppade över och glodde igen etc. Trots ett par dk från mig. Ingen hund såg rutan utan alla nollade så något var det väl…


Hopp apport – 7

Hon kan slå i någon gång men jisses, idag dundrade hon in i hindret så det var tur att hon gick över och inte igenom! Annars var det jättebra.


Metallapport – 9

Avslutet var visst inget bra enligt domarkommentaren.


Vittringsprov – 7

Wohooo!!! Vilken snygg vittring! Ut, nosade mellan pinnarna, vände tillbaka och tog rätt pinne!! Såååå snyggt!!! Nuddade inte de andra pinnarna överhuvudtaget! Tyvärr ville hon visa hur duktig hon var så hon tänkte gå till domaren med pinnen direkt istället för till mig = dk och så lite tugg på det så det blev en sjua men jag var s u p e r nöjd!!


Fjärrdirigering – 0

Fjärren gjorde hon förvånansvärt bra! Flyttade fram lite från ligg till stå, men annars kanon. Frånsett sista skiftet då hon skulle ställa sig från sittande och bestämde sig för att gå emot mig= 0!


Tävlingen slutade med en tredje placering (av 5) på 166 poäng och 0 pris och en jättenöjd matte! Konstigt det där… Redan när vi gick in för sittande i grupp kände jag att hon var trött idag… Hon är ju enormt påverkad av dräktigheten och idag påverkades hon dessutom av värmen, vilket hon inte brukar göra. Tävlingen var lite konstigt upplagt tycker jag med många och långa transporter mellan alla moment, men våra transporter kändes kanon så det var inget som bekymrade mig frånsett att jag undrar varför man lägger upp det så. Bestämde mig i vart fall för att vi tävlar på tisdag med så får vi se hur det går. Jag har ju redan betalt och om inte annat så behöver jag tävlingsrutin!

 
 
Ingen bild

malin

7 juni 2010 17:46

Åh! Härligt att känna sig nöjd ändå :)

Jag vill oxå... fan vad jag saknar Pipi.. å tävlandet å tränandet.. Å Pipi ... Ja..


Kram

 
Noomi

Noomi

7 juni 2010 18:48

Nä, varför ska du vara missnöjd? Det är ju känslan på planen som är viktigast även om man självfallet vill ha förstapris. Att inte hitta rutan kan man ju knappast lasta hunden för och övriga nollor låter mest som missförstånd. Det fixar ni nästa gång :)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

7 juni 2010 20:37

Känslan är det absolut viktigaste och inte poängen!!! :)

http://www.annaronge.com

 
Anita och Aquila

Anita och Aquila

7 juni 2010 21:54

Men vilka gruppmoment! Hon var kanonduktig som klarade de störningarna!! Lycka till i morgon och jag håller med Anna, känslan är viktigast!

http://www.aquila.dinstudio.se

 
Johanna

Johanna

8 juni 2010 12:59

Vad KUL att ni har kommit igång igen!!! Det är ju skitbra att du kan vara nöjd fastän du "inte borde". Det peppar bara för fler tävlingar och gott samarbete er emellan. Man ska ju inte bara stirra sig blind på siffror och pris utan det är ju känslan och helheten som är det viktiga och byggstenarna.
Lycka till!
Kraaam

http://www.krokanden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards