rackartyg

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Andra semesterveckan

Av Anna Östervall - 27 juli 2012 13:23

Måndagen började med en vilodag. Både vi och hundarna behövde få "bara vara" och slappa på altan.

Tisdagen åkte jag och tjejerna för att träffa Marie med Tyra och Troya i en skog vid DTBK för spår och efterföljande lydnasträning. Jättemyggen attackerade och jag gick... vilse när jag la ut Axxas spår. Istället för ca 500 meter blev det 1,2-1,5 km (beroende på hur mycket fel gps:en visar)!

Axxas spår var då 1,2-1,5 km med ungefär 4 vinklar/böjar, en "vanlig" vinkel och en spetsvinkel och sju apporter. En pinne missade hon men resten var med in. Varmt som 17 var det och hon har ju inte tid att dricka i spåret... Det fungerar dock rätt bra att lägga ner henne vid någon pinne ibland så hon får lugna sig lite - då håller orken i sig hela spåret.

Faqueras spår var ca 300 meter med en boll som slut, hon spårade super - som vanligt, om man får vara så kaxig ;) Vet inte hur många vinklar/böjar det blev då jag gick lite "hipp som happ" för att inte "följa regelboken".

Tjejernas spår låg ca 1-1,5 timme.

När vi skulle ta Tyras, dagens sista spår, öppnade sig himlen! Regnet vräkte ner och det odlade och blixtrade!! Åkte till klubben för fika och vänta ut det värsta regnet men då det inte verkade vilja minska det minsta i styrka packade vi ihop och åkte hem istället. Tog en lång, varm dusch när jag kom hem men slutade ändå inte frysa... Superhärlig spårdag var det ändå! Tack Marie!!

Onsdagen gick vi en sväng med hundarna, hade med oss Jennifets simpuffar och schampoo till hundarna. Efter simning och tvålining var de både rena och motionerade! Jennifer simmade efter pinnar hon med! ;) Se tidigare blogginlägg om dagen om ni vill. :)

På kvällen gick/joggade jag en sväng med Axxa.

På torsdagen kom J med familj hit för lunch, fika, bad i barnpoolen och bys i studsmattan och så massa sol och prat förstås! :)

På kvällen var det träning med Ego Dogs-gänget som vanligt. Jag och Axxa tränade:
Fjärr, hopp apport, metall, bakombelöning inför inkallning och rutan (ca 15-20 meters avstånd).

Fredagen började med att Madde kom förbi med sin dotter Gabbi. Tjejerna hade jättekul ihop! Vi fikade och lunchade och pratade ikapp en massa, vi träffas ju vara ett par gånger om året när de är i Stockholm...

Gick/joggade ca 5 km med Axxa på kvällen. Skitjobbigt är det men det är härligt med lite egentid med Axxa och motion behöver vi båda två! Kondisen suger...

Lördagen började med en långsam familgeprommis på nästan 2,5 timme inkl ett kort lekplarsbesök och lite picknick. Under dagen tränade jag en massa fjärr (alla skiften) med Axxa samt vittring.

Söndagen inleddes med två timmar på badstranden ca 500 meter hemifrån sen blev det två timmars skogsprommis med lösa hundar och lite picknick och svampplock. Det är härligt för hela familjen älskar dessa skogsturer! Dagen avslutades på mitt nya "favorithak"; Glassfabrken på Bullandö Marina, halleluja! Vilken glass!!!

Bilder kommer i nästa inlägg, snart kommer dagens gäster så här måste röjas lite... See ya!

 
 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

27 juli 2012 15:58

Och jag är fortfarande alldeles tagen av hundarnas spårarbete den dagen! Att Axxa klarade sitt spår så bra i den värmen och att Tyra klurade ut sitt spår trots spöregn o åska! De är sååå duktiga!! :)

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

27 juli 2012 17:25

Jag kan inte göra annat än att hålla med!! :) Vi får ses o spåra snart igen tycker jag :)
Kram

 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

1 augusti 2012 14:04

Läste inläggen för längesen men glömde skriva kommentar. ;-) Härlig hundig semester och mystid med familjen! Kan ju inte bli bättre!

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Anna Östervall

1 augusti 2012 17:09

Eller hur! ;)

 
AC

AC

1 augusti 2012 17:37

Tack! Han är något extra min karl :)

http://lillaliam.se

Anna Östervall

1 augusti 2012 20:13

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards