rackartyg

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Fyra dagar i april

Av Anna Östervall - 20 april 2012 16:06

I lördags skulle vi ha en ”rensa och fixa på tomten”- dag och köra iväg ett lass till tippen som ligger lite lagom snyggt på uppfarten och även byta däck på bilarna. Tji fick vi… Vaknade upp till ett snölandskap! Robban och jag suckade medan Jennifer skrek ”Jippieeeee!!! Det är vinter igen!” och var ute och lekte med våra tre ”valpar” i snön redan innan frukost!


Sometimes it snows in april (låt av Prince)  


Jag hängde med ut och vi hade snöbollskrig, gjorde en snögubbe och snöänglar sedan kom Robban ut med frukosten som vi åt ute i kylan, supermysigt! Planerna ändrades och… vi åkte och tittade på… klinker! Har ni hört den förut? Nu hittade vi i vart fall klinker som vi båda gillade.



På söndagen var det tidig uppgång och så åkte jag och tjejerna ner till Norsholms Djurklinik där vi mötte upp Anna med cockern Phoebe för att träffa Marie Söderström-Lundberg. En mycket givande dag!

Söndag natt vaknade vi av att Jennifer grät och gnällde över huvudvärk och visst hade hon feber också… Efter lite Alvedon somnade hon om men det vart VAB måndag och tisdag. Måndagen började jag med den vanliga morgonpromenaden och sedan var jag och Jennifer hemma och tog det lugnt. Vi lekte med dockor, åt mellis ute och lekte lite i snön med Axxa. Givetvis ska favoriten vara hemma och Vabba men Birre och Faran kunde åka med pappa till jobbet…





  

På kvällen åkte vi iväg till tippen så att vi äntligen blev av med högen från uppfarten, det är ju snart dags för kalas och då vill vi inte gärna ha kvar den…

På väg dit började Axxa pipa som 17 men vi kunde inte stanna bilen då vi låg på motorvägen, sedan blev hon styst igen och Faran klättrade över och satte sig i baksätet... Det visade sig att när jag släppte ut Axxa hade Robban släppt in henne i bilen direkt så hon hade inte kissat... Har man fångat och ätit myyycket snö blir man väääldigt kissnödig och nöden har ingen lag...


Jennifer var supernöjd över sällskapet i baksätet...


De skrattar åt mig och min familj på jobbet då vårt nya helgnöje är att åka till tippen...  

På tisdagsmorgonen fick jag för mig att jag skulle testa en ny morgonrunda, den vart lite längre och jag hade inte 100 koll på vart jag var… Inte hade jag någon teckning med mitt skitabonnemang heller (Tre) så jag kunde inte kolla GPS:en, inte ringa och inte sms:a Robban… Enligt jogg.se var rundan strax över 8 km och jag var ute runt 1,5 timme. Sedan vart det video och mys hela förmiddagen men sedan åkte vi iväg till mormor och morfar för lunch, bullbak och fika.

  


Jennifer knådar deg och smakar

 

Kanelbulletillverkning



Jennifer och morfar leker Flygande mattan och flyger till Afrika, Thailand, London och Dalarna bland annat 

 
 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

20 april 2012 19:16

vilka härliga dagar ni haft! Jadu, personalen på soptippen skrattade gott åt oss oxå när vi var där med all buskage som vi tagit ner på tomten! Tror vi körde 9(!) lass....

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

23 april 2012 08:17

Nio lass! Ojoj...
Fler härliga dagar vill vi ha! :)

 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

20 april 2012 19:38

Mysigt inlägg! Tråkigt att hon var sjuk igen! Kram

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Anna Östervall

23 april 2012 08:16

Det var bara lite feber och vi hade supermysigt så denna gång var det bara härligt! :) Fast nu får det gärna dröja ett tag till nästa gång.

 
Lindha

Lindha

23 april 2012 08:23

Jaha det var det som var viktigare på lördagen! ;) Men skönt att fått det undanröjt!
Tog inte lång stund innan Lussan blev förkyld efter att satt sin fot på öppnis... Hoppas J mår bra nu!
Kramar

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

23 april 2012 11:28

Haha, ja... Det och lite till... ;)
Rätt skönt att "slippa" spåra etc. ändå gjorde det lättare att rätta sig efter Robbans önskemål.
Nackdelen med öppnis och annat, men sånt är livet. :)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards